Agregat Prądotwóczy FOGO FDF 50 PD silnik Perkins, prądnica Stamford
Kod agregatu ze sterowaniem automatycznym - FP 50 AG - oznaczenie Apex Agregaty Prądotwórcze, stare oznaczenie Fogo
Kod agregatu ze sterowaniem ręcznym - FP 50 RG - oznaczenie Apex Agregaty Prądotwórcze, stare oznaczenie Fogo
Oznaczenie producenta agregatu - FDF 50 PD - nowe oznaczenie Fogo
Moc znamionowa tego agregatu prądotwórczego to 44kVA - 35kW
Moc maksymalna tego agregatu prądotwóczego to 48kVA - 38kW
PODSTAWOWE DANE ZESPOŁU PRĄDOTWÓRCZEGO | |||||||||||||
Moc w trybie ciągłym [PRP] | 44kVA / 35 kW | ![]() |
|||||||||||
Moc w trybie rezerwowym [LTP] | 48kVA / 38 kW | ||||||||||||
Paliwo | Diesel | ||||||||||||
Napięcie znamionowe, częstotliwość | 3x400V + N, 50Hz | ||||||||||||
Prąd znamionowy | 63 A | ||||||||||||
Pojemność zbiornika paliwa | 110 l | ||||||||||||
Producent prądnicy | Stamford | ||||||||||||
Producent silnika | Perkins | ||||||||||||
Kraj produkcji agregatu prądotwóczego | Polska | ||||||||||||
Długość | 1925 mm | ||||||||||||
Szerokość | 790 mm | ||||||||||||
Wysokość | 1345 mm | ||||||||||||
Masa | 840 kg | ||||||||||||
Moc akustyczna Lwa [dBA] | 106,9 +/-2,9 | ||||||||||||
Ciśnienie akustyczne Lpa dla 7m. [dBA] | 78,3 +/-2,9 | ||||||||||||
SILNIK | PLIKI DO POBRANIA | ||||||||||||
Producent silnika | Perkins | ||||||||||||
Typ silnika | 1103A-33TG1 | ||||||||||||
Kraj produkcji silnika | Wielka Brytania | ||||||||||||
Moc silnika netto [kW] | 41,3 | ||||||||||||
Emisja spalin* | non-emission | ||||||||||||
Obroty [obr/min] | 1500 | ||||||||||||
Regulacja obrotów | mechaniczna | ||||||||||||
Klasa wykonania** | G2 | ||||||||||||
Pojemność silnika [l] | 3,3 | ||||||||||||
Liczba cylindrów | 3 | ||||||||||||
Układ paliwowy | wtrysk bezpośredni | ||||||||||||
Instalacja [V] | 12 | ||||||||||||
Płyn chłodzący | Shell Anti Freeze | ||||||||||||
Pojemność cieczy | 12 l | ||||||||||||
Olej silnikowy | Shell Riumula R4L | ||||||||||||
Pojemność miski olejowej [l] | 7,9 | ||||||||||||
Rodzaj paliwa | Diesel (EN 590) | ||||||||||||
Zużycie paliwa dla obciążenia 75% | 8,2 l/h | ||||||||||||
Zużycie paliwa dla obciążenia 100% | 10,7 l/h | ||||||||||||
STEROWNIK | |||||||||||||
* Zgodnie z Dyrektywą 97/68/WE dotyczącą ograniczenia emisji | |||||||||||||
zanieczyszczeń gazowych i pyłowych z silników spalinowych, | Typ sterownika: AMF25 | ||||||||||||
montowanych w maszynach samojezdnych, nieporuszających się po | Intuicyjny interfejs graficzny | ||||||||||||
drogach. | Zegar czasu rzeczywistego z akumulatorem | ||||||||||||
Kontrola zasilania sieciowego, automatyczny start generatora | |||||||||||||
** Zgodnie z normą PN-ISO 8528-5/1997 | Dziennik zdarzeń: do 119 pozycji | ||||||||||||
Pomiar wartości prądu w 3 fazach | |||||||||||||
PRĄDNICA | Pomiar wartości napięcia sieci i generatora | ||||||||||||
Pomiar mocy czynnej, biernej i pozornej | |||||||||||||
Producent prądnicy | Stamford | Licznik energii czynnej i biernej generatora | |||||||||||
Typ prądnicy | UCI224D | Licznik czasu pracy | |||||||||||
Kraj produkcji | Wielka Brytania | Pomiar napięcia akumulatora | |||||||||||
Moc prądnicy (40 ºC, 1000m n.p.m.) [kVA] | 50 | Pomiar poziomu paliwa | |||||||||||
Moc prądnicy (27 ºC, 1000m n.p.m.) [kVA] | xxx | Ochrona (częstotliwość, napięcie, asymetria, przeciążenie) | |||||||||||
Sprawność prądnicy [%] | 88,2 | Komunikacja RS 485 Modbus oraz RS232 | |||||||||||
Stabilizacja napięcia | AVR SX460 | ||||||||||||
Poziom stabilizacji napięcia [%] | + / - 1 | ![]() |
|||||||||||
Ochrona | 23 IP | ||||||||||||
Klasa izolacji | H | ||||||||||||
Odkształcenia harmoniczne THD [%] | < 1,5 | ||||||||||||
Reaktancja Xd’’ [%] | 11,0 | ||||||||||||
SPEŁNIONE DYREKTYWY I NORMY | DEDYKOWANE UKŁADY SZR | ||||||||||||
• Dyrektywa Maszynowa 2006/42/WE | |||||||||||||
• Dyrektywa Niskonapięciowa 2006/95/WE | Układ SZR na stycznikach | ATS SS 100 [A] | |||||||||||
• Kompatybilność Elektromagnetyczna 2004/108/WE | |||||||||||||
• Dyrektywa Hałasowa 2000/14/WE | Układ SZR na przełączniku | ATS SP 100 [A] | |||||||||||
• Dyrektywa Spalinowa 97/68/WE | |||||||||||||
• ISO 8528-1/2005, PN-ISO 8528-5/2005 | |||||||||||||
• PN-EN 12601 | |||||||||||||
• PN-EN 60204-1 | |||||||||||||
WYTYCZNE INSTALACYJNE I EKSPLATACYJNE | |||||||||||||
Odbiór mocy | Zacisk wyłącznika - EATON LZM | ||||||||||||
Przewód odbioru mocy do 30 m. | elastyczny 5 x 16 mm2 | ||||||||||||
Przewód potrzeb własnych do 30 m. | elastyczny 3 x 2,5 mm2 | ||||||||||||
* w przypadku instalacji z układem SZR FOGO, patrz instrukcję SZR w zakresie dodatkowego okablowania sterującego !! | |||||||||||||
Średnica rury wydechowej przy maksymalnej długości 7m i 4 kolanami | 48,3 mm | ||||||||||||
Średnica rury wydechowej przy maksymalnej długości 15m i 4 kolanami | 60,3 mm | ||||||||||||
Okres wymiany filtrów paliwa | 500 h/1rok | ||||||||||||
Okres wymiany oleju | Po pierwszych 100 h, następnie co 500 h / 1rok | ||||||||||||
Okres wymiany filtrów oleju | Po pierwszych 100 h, następnie co 500 h / 1rok | ||||||||||||
Okres wymiany płynu chłodzącego | 1000 h / 2 lata | ||||||||||||
Okres wymiany akumulatorów agregatu | 2 lata | ||||||||||||
Okres badań instalacji elektrycznej | Zgoddnie z wymogami prawa, norma PN-HD 60364-6:2008 | ||||||||||||
GWARANCJA | |||||||||||||
Agregaty pracujące jako zasilanie rezerwowe | 60 miesięcy z limitem 1000 motogodzin, pod warunkiem | ||||||||||||
wykonywania wymaganych przeglądów okresowych | |||||||||||||
Agregaty do pracy ciągłej | 12 miesięcy z limitem 1000 motogodzin | ||||||||||||
WYPOSAŻENIE STANDARDOWE I OPCJONALNE AGREGATU | |||||||||||||
Patrz karta katalogowa agregatu | |||||||||||||
GŁÓWNE CECHY AGREGATÓW FOGO | |||||||||||||
Obudowa wykonana z blachy stalowej, powlekanej warstwą antykorozyjną AL. Zn. | |||||||||||||
Możliwość wykonania obudowy i zbiornika z blachy aluminipowej | |||||||||||||
Rama spawana ze zintegrowanym zbiornikiem paliwa, wraz ze strefami retencyjnymi, | |||||||||||||
chroniącymi środowisko zewnętrzne przed wyciekiem płynów eksploatacyjnych | |||||||||||||
Ograniczona do minimum liczba śrub zewnętrznych Dostępne większe pojemności zbiorników paliwowych | |||||||||||||
Skrzynka elektryczna z okienkiem podglądu parametrów, wyświetlanych na sterowniku, chroniona obudową agregatu | |||||||||||||
Możliwość wykonania zbiornika niezintegrowanego z ramą – zwiększona ochrona przed wyciekiem paliwa | |||||||||||||
Podejście przyłącza kablowego zabezpieczone przepustem gumowym | |||||||||||||
Chroniony kluczem wlew paliwa umieszczony na zewnątrz obudowy | |||||||||||||
Możliwość wykonania wlewu wewnątrz obudowy | |||||||||||||
Możliwość umieszczenia gniazd na zewnątrz obudowy | |||||||||||||
Niewidoczne miejsca zakotwienia agregatu, chronione pokrywami zewnętrznymi | |||||||||||||
Łatwy dostęp serwisowy do głównych podzespołów | |||||||||||||
Możliwość załadunku agregatu prądotwóczego za pomocem dźwigu, lub wózka widłowego | |||||||||||||
Wysokiej sprawności maty wygłuszające, wykonane z materiałów atestowanych | |||||||||||||
Układy wydechowe wyposażone w wysokiej jakości tłumiki spalin | |||||||||||||
Agregaty Fogo są produkowane w Polsce, z Europejskich podzespołów wysokiej jakości | |||||||||||||
Agregat prądotwórczy FDF 50 PD to trwałe i wydajne urządzenie, które może poszczycić się niewielkim spalaniem utrzymującym się na poziomie 10,7 l/h przy dużej mocy wynoszącej 41,3 kW. Silnik agregatu został wyprodukowany przez brytyjską markę Perkins i wyposażony w trzy cylindry i mechaniczną regulację obrotów. Jego pojemność wynosi 3,3 litra. Silnik chroni trwała rama, która umożliwia łatwy dostęp serwisowy do głównych podzespołów agregatu. Również jego transport nie powinien sprawiać kłopotów, a to ze względu na możliwość jego załadunku przy użyciu wózka widłowego lub dźwigu z zawiesiami. Sterowanie urządzeniem odbywa się dzięki sterownikowi AMF 25, który został w nim wykorzystany. Posiada on mnóstwo przydatnych funkcji jak na przykład licznik czasu pracy, pomiar napięcia akumulatora czy pomiar ilości paliwa. Przede wszystkim dysponuje on przejrzystym interfejsem graficznym, dzięki któremu nawet osoby bez jakiegokolwiek doświadczenia poradzą sobie z obsługą agregatu. Sprzęt posiada bogate wyposażenie standardowe, a także możliwość jego rozbudowy o kolejne praktyczne rozwiązania.