Agregat Prądotwóczy FOGO FDF 120 IS silnik Iveco, prądnica Sincro
Kod agregatu ze sterowaniem automatycznym - FI 120 AG - oznaczenie Apex Agregaty Prądotwórcze, stare oznaczenie Fogo
Kod agregatu ze sterowaniem ręcznym - FI 120 RG - oznaczenie Apex Agregaty Prądotwórcze, stare oznaczenie Fogo
Oznaczenie producenta agregatu - FDF 120 IS - nowe oznaczenie Fogo
Moc znamionowa tego agregatu prądotwórczego to 124kVA - 99kW
Moc maksymalna tego agregatu prądotwóczego to 136kVA - 109kW
PODSTAWOWE DANE ZESPOŁU PRĄDOTWÓRCZEGO | |||||||||||||
Moc w trybie ciągłym [PRP] | 124kVA / 99 kW | ||||||||||||
Moc w trybie rezerwowym [LTP] | 136kVA / 109 kW | ||||||||||||
Paliwo | Diesel | ||||||||||||
Napięcie znamionowe, częstotliwość | 3x400V + N, 50Hz | ||||||||||||
Prąd znamionowy | 179 A | ||||||||||||
Pojemność zbiornika paliwa | 200 l | ||||||||||||
Producent prądnicy | Sincro | ||||||||||||
Producent silnika | Iveco | ||||||||||||
Kraj produkcji agregatu prądotwóczego | Polska | ||||||||||||
Długość | 2232 mm | ||||||||||||
Szerokość | 790 mm | ||||||||||||
Wysokość | 1554 mm | ||||||||||||
Masa | 1100 kg | ||||||||||||
Moc akustyczna Lwa [dBA] | 111,3 +/-1,9 | ||||||||||||
Ciśnienie akustyczne Lpa dla 7m. [dBA] | 82,5 +/-1,9 | ||||||||||||
SILNIK | PLIKI DO POBRANIA | ||||||||||||
Producent silnika | Iveco | ||||||||||||
Typ silnika | NEF45TM3 | ||||||||||||
Kraj produkcji silnika | Włochy | ||||||||||||
Moc silnika netto [kW] | 107,2 | ||||||||||||
Emisja spalin* | non-emission | ||||||||||||
Obroty [obr/min] | 1500 | ||||||||||||
Regulacja obrotów | mechaniczna | ||||||||||||
Klasa wykonania** | G2 | ||||||||||||
Pojemność silnika [l] | 4,5 | ||||||||||||
Liczba cylindrów | 4 | ||||||||||||
Układ paliwowy | wtrysk bezpośredni | ||||||||||||
Instalacja [V] | 12 | ||||||||||||
Płyn chłodzący | Shell Anti Freeze | ||||||||||||
Pojemność cieczy | 18,5 l | ||||||||||||
Olej silnikowy | Shell Riumula R4L | ||||||||||||
Pojemność miski olejowej [l] | 12,8 | ||||||||||||
Rodzaj paliwa | Diesel (EN 590) | ||||||||||||
Zużycie paliwa dla obciążenia 75% | 20,4 l/h | ||||||||||||
Zużycie paliwa dla obciążenia 100% | 27,6 l/h | ||||||||||||
STEROWNIK | |||||||||||||
* Zgodnie z Dyrektywą 97/68/WE dotyczącą ograniczenia emisji | |||||||||||||
zanieczyszczeń gazowych i pyłowych z silników spalinowych, | Typ sterownika: AMF25 | ||||||||||||
montowanych w maszynach samojezdnych, nieporuszających się po | Intuicyjny interfejs graficzny | ||||||||||||
drogach. | Zegar czasu rzeczywistego z akumulatorem | ||||||||||||
Kontrola zasilania sieciowego, automatyczny start generatora | |||||||||||||
** Zgodnie z normą PN-ISO 8528-5/1997 | Dziennik zdarzeń: do 119 pozycji | ||||||||||||
Pomiar wartości prądu w 3 fazach | |||||||||||||
PRĄDNICA | Pomiar wartości napięcia sieci i generatora | ||||||||||||
Pomiar mocy czynnej, biernej i pozornej | |||||||||||||
Producent prądnicy | Sincro | Licznik energii czynnej i biernej generatora | |||||||||||
Typ prądnicy | SK225LS | Licznik czasu pracy | |||||||||||
Kraj produkcji | Chorwacja | Pomiar napięcia akumulatora | |||||||||||
Moc prądnicy (40 ºC, 1000m n.p.m.) [kVA] | 125 | Pomiar poziomu paliwa | |||||||||||
Moc prądnicy (27 ºC, 1000m n.p.m.) [kVA] | xxx | Ochrona (częstotliwość, napięcie, asymetria, przeciążenie) | |||||||||||
Sprawność prądnicy [%] | 92,3 | Komunikacja RS 485 Modbus oraz RS232 | |||||||||||
Stabilizacja napięcia | AVR analogowa | ||||||||||||
Poziom stabilizacji napięcia [%] | + / - 1 | ||||||||||||
Ochrona | 23 IP | ||||||||||||
Klasa izolacji | H | ||||||||||||
Odkształcenia harmoniczne THD [%] | < 2,5 | ||||||||||||
Reaktancja Xd’’ [%] | 10,6 | ||||||||||||
SPEŁNIONE DYREKTYWY I NORMY | DEDYKOWANE UKŁADY SZR | ||||||||||||
• Dyrektywa Maszynowa 2006/42/WE | |||||||||||||
• Dyrektywa Niskonapięciowa 2006/95/WE | Układ SZR na stycznikach | ATS SS 210 [A] | |||||||||||
• Kompatybilność Elektromagnetyczna 2004/108/WE | |||||||||||||
• Dyrektywa Hałasowa 2000/14/WE | Układ SZR na przełączniku | ATS SP 200 [A] | |||||||||||
• Dyrektywa Spalinowa 97/68/WE | |||||||||||||
• ISO 8528-1/2005, PN-ISO 8528-5/2005 | |||||||||||||
• PN-EN 12601 | |||||||||||||
• PN-EN 60204-1 | |||||||||||||
WYTYCZNE INSTALACYJNE I EKSPLATACYJNE | |||||||||||||
Odbiór mocy | Zacisk wyłącznika - EATON LZM | ||||||||||||
Przewód odbioru mocy do 30 m. | elastyczny 5 x 50 mm2 | ||||||||||||
Przewód potrzeb własnych do 30 m. | elastyczny 3 x x 2,5 mm2 | ||||||||||||
* w przypadku instalacji z układem SZR FOGO, patrz instrukcję SZR w zakresie dodatkowego okablowania sterującego !! | |||||||||||||
Średnica rury wydechowej przy maksymalnej długości 7m i 4 kolanami | 88,9 mm | ||||||||||||
Średnica rury wydechowej przy maksymalnej długości 15m i 4 kolanami | 101,6 mm | ||||||||||||
Okres wymiany filtrów paliwa | 500 h/1rok | ||||||||||||
Okres wymiany oleju | Po pierwszych 100 h, następnie co 500 h / 1rok | ||||||||||||
Okres wymiany filtrów oleju | Po pierwszych 100 h, następnie co 500 h / 1rok | ||||||||||||
Okres wymiany płynu chłodzącego | 1000 h / 2 lata | ||||||||||||
Okres wymiany akumulatorów agregatu | 2 lata | ||||||||||||
Okres badań instalacji elektrycznej | Zgoddnie z wymogami prawa, norma PN-HD 60364-6:2008 | ||||||||||||
GWARANCJA | |||||||||||||
Agregaty pracujące jako zasilanie rezerwowe | 60 miesięcy z limitem 1000 motogodzin, pod warunkiem | ||||||||||||
wykonywania wymaganych przeglądów okresowych | |||||||||||||
Agregaty do pracy ciągłej | 12 miesięcy z limitem 1000 motogodzin | ||||||||||||
WYPOSAŻENIE STANDARDOWE I OPCJONALNE AGREGATU | |||||||||||||
Patrz karta katalogowa agregatu | |||||||||||||
GŁÓWNE CECHY AGREGATÓW FOGO | |||||||||||||
Obudowa wykonana z blachy stalowej, powlekanej warstwą antykorozyjną AL. Zn. | |||||||||||||
Możliwość wykonania obudowy i zbiornika z blachy aluminipowej | |||||||||||||
Rama spawana ze zintegrowanym zbiornikiem paliwa, wraz ze strefami retencyjnymi, | |||||||||||||
chroniącymi środowisko zewnętrzne przed wyciekiem płynów eksploatacyjnych | |||||||||||||
Ograniczona do minimum liczba śrub zewnętrznych Dostępne większe pojemności zbiorników paliwowych | |||||||||||||
Skrzynka elektryczna z okienkiem podglądu parametrów, wyświetlanych na sterowniku, chroniona obudową agregatu | |||||||||||||
Możliwość wykonania zbiornika niezintegrowanego z ramą – zwiększona ochrona przed wyciekiem paliwa | |||||||||||||
Podejście przyłącza kablowego zabezpieczone przepustem gumowym | |||||||||||||
Chroniony kluczem wlew paliwa umieszczony na zewnątrz obudowy | |||||||||||||
Możliwość wykonania wlewu wewnątrz obudowy | |||||||||||||
Możliwość umieszczenia gniazd na zewnątrz obudowy | |||||||||||||
Niewidoczne miejsca zakotwienia agregatu, chronione pokrywami zewnętrznymi | |||||||||||||
Łatwy dostęp serwisowy do głównych podzespołów | |||||||||||||
Możliwość załadunku agregatu prądotwóczego za pomocem dźwigu, lub wózka widłowego | |||||||||||||
Wysokiej sprawności maty wygłuszające, wykonane z materiałów atestowanych | |||||||||||||
Układy wydechowe wyposażone w wysokiej jakości tłumiki spalin | |||||||||||||
Agregaty Fogo są produkowane w Polsce, z Europejskich podzespołów wysokiej jakości | |||||||||||||
Agregat prądotwórczy FDF 120 IS to trwała konstrukcja, którą śmiało można postawić na najwyższej półce. Przygotowana z dbałością o każdy szczegół gwarantuje bezawaryjną pracę i wysoka jakość użytkową. Rama agregatu wykonana została z wytrzymałych materiałów i zapewnia bezpieczeństwo jego komponentów, a ponadto łatwy dostęp serwisowy. W środku znajdziemy wydajny silnik marki Iveco, który został wyprodukowany we Włoszech. Moc silnika to 107,2 kW przy jednoczesnym spalaniu na poziomie 27,6 l/h. Silnik posiada również mechaniczną regulację obrotów i cztery cylindry. Sterownik wykorzystany w opisywanym modelu to AMF 25, który posiada intuicyjny interfejs, a także masę przydatnych funkcji. Są to między innymi licznik czasu pracy, dziennik zdarzeń, pomiar poziomu paliwa czy pomiar wartości prądu w trzech fazach. Dokupując odpowiednie moduły, można go rozbudować o kolejne funkcje. FDF 120 IS to sprzęt, który ma bardzo bogate wyposażenie standardowe, na które składa się na przykład ramozbiornik z przestrzenią retencyjną, grzałka silnika z termostatem i wiele innych. W razie potrzeby można go rozbudować o kolejne przydatne rozwiązania.