Agregat Prądotwóczy FOGO FP 60 silnik PERKINS, prądnica STAMFORD
Kod agregatu ze sterowaniem automatycznym - FP 60 ACG - oznaczenie Apex Agregaty Prądotwórcze, stare oznaczenie Fogo
Kod agregatu ze sterowaniem ręcznym - FP 60 RCG - oznaczenie Apex Agregaty Prądotwórcze, stare oznaczenie Fogo
Oznaczenie producenta agregatu - FDG 60 PD - nowe oznaczenie Fogo
Moc znamionowa tego agregatu prądotwórczego to 60kVA - 48kW
Moc maksymalna tego agregatu prądotwóczego to 63kVA - 50kW
PODSTAWOWE DANE ZESPOŁU PRĄDOTWÓRCZEGO | |||||||||||||
Moc w trybie ciągłym [PRP] | 60 kVA / 48 kW | ![]() |
|||||||||||
Moc w trybie rezerwowym [LTP] | 63 kVA / 50 kW | ||||||||||||
Paliwo | Diesel | ||||||||||||
Napięcie znamionowe, częstotliwość | 3x400V + N, 50Hz | ||||||||||||
Prąd znamionowy | 90 A | ||||||||||||
Pojemność zbiornika paliwa | 120 l | ||||||||||||
Producent prądnicy | Stamford | ||||||||||||
Producent silnika | Perkins | ||||||||||||
Kraj produkcji agregatu prądotwóczego | Polska | ||||||||||||
Długość | 2353 mm | ||||||||||||
Szerokość | 1088 mm | ||||||||||||
Wysokość | 1466 mm | ||||||||||||
Masa | 1140 kg | ||||||||||||
Moc akustyczna Lwa [dBA] | 95 | ||||||||||||
Ciśnienie akustyczne Lpa dla 7m. [dBA] | 63,9 | ||||||||||||
SILNIK | PLIKI DO POBRANIA | ||||||||||||
Producent silnika | Perkins | ||||||||||||
Typ silnika | 1103A-33TG2 | ||||||||||||
Kraj produkcji silnika | Wielka Brytania | ||||||||||||
Moc silnika netto [kW] | 53,8 | ||||||||||||
Emisja spalin* | non-emission | ||||||||||||
Obroty [obr/min] | 1500 | ||||||||||||
Regulacja obrotów | mechaniczna | ||||||||||||
Klasa wykonania** | G2 | ||||||||||||
Pojemność silnika [l] | 3,3 | ||||||||||||
Liczba cylindrów | 3 | ||||||||||||
Układ paliwowy | wtrysk bezpośredni | ||||||||||||
Instalacja [V] | 12 | ||||||||||||
Płyn chłodzący | Shell Anti Freeze | ||||||||||||
Pojemność cieczy | 10,2 l | ||||||||||||
Olej silnikowy | Shell Riumula R4L | ||||||||||||
Pojemność miski olejowej [l] | 7,9 | ||||||||||||
Rodzaj paliwa | Diesel (EN 590) | ||||||||||||
Zużycie paliwa dla obciążenia 75% | 10,4 l/h | ||||||||||||
Zużycie paliwa dla obciążenia 100% | 13,9 l/h | ||||||||||||
STEROWNIK | |||||||||||||
* Zgodnie z Dyrektywą 97/68/WE dotyczącą ograniczenia emisji | |||||||||||||
zanieczyszczeń gazowych i pyłowych z silników spalinowych, | Typ sterownika: AMF25 | ||||||||||||
montowanych w maszynach samojezdnych, nieporuszających się po | Intuicyjny interfejs graficzny | ||||||||||||
drogach. | Zegar czasu rzeczywistego z akumulatorem | ||||||||||||
Kontrola zasilania sieciowego, automatyczny start generatora | |||||||||||||
** Zgodnie z normą PN-ISO 8528-5/1997 | Dziennik zdarzeń: do 119 pozycji | ||||||||||||
Pomiar wartości prądu w 3 fazach | |||||||||||||
PRĄDNICA | Pomiar wartości napięcia sieci i generatora | ||||||||||||
Pomiar mocy czynnej, biernej i pozornej | |||||||||||||
Producent prądnicy | Stamford | Licznik energii czynnej i biernej generatora | |||||||||||
Typ prądnicy | UCI224E | Licznik czasu pracy | |||||||||||
Kraj produkcji | Wielka Brytania | Pomiar napięcia akumulatora | |||||||||||
Moc prądnicy (40 ºC, 1000m n.p.m.) [kVA] | 60 | Pomiar poziomu paliwa | |||||||||||
Moc prądnicy (27 ºC, 1000m n.p.m.) [kVA] | 66 | Ochrona (częstotliwość, napięcie, asymetria, przeciążenie) | |||||||||||
Sprawność prądnicy [%] | 88,8 | Komunikacja RS 485 Modbus oraz RS232 | |||||||||||
Stabilizacja napięcia | AVR analogowy | ||||||||||||
Poziom stabilizacji napięcia [%] | + / - 1 | ![]() |
|||||||||||
Ochrona | 23 IP | ||||||||||||
Klasa izolacji | H | ||||||||||||
Odkształcenia harmoniczne THD [%] | < 1,5 | ||||||||||||
Reaktancja Xd’’ [%] | 12 | ||||||||||||
SPEŁNIONE DYREKTYWY I NORMY | DEDYKOWANE UKŁADY SZR | ||||||||||||
• Dyrektywa Maszynowa 2006/42/WE | |||||||||||||
• Dyrektywa Niskonapięciowa 2006/95/WE | Układ SZR na stycznikach | ATS SS 100 [A] | |||||||||||
• Kompatybilność Elektromagnetyczna 2004/108/WE | |||||||||||||
• Dyrektywa Hałasowa 2000/14/WE | Układ SZR na przełączniku | ATS SP 100 [A] | |||||||||||
• Dyrektywa Spalinowa 97/68/WE | |||||||||||||
• ISO 8528-1/2005, PN-ISO 8528-5/2005 | |||||||||||||
• PN-EN 12601 | |||||||||||||
• PN-EN 60204-1 | |||||||||||||
WYTYCZNE INSTALACYJNE I EKSPLATACYJNE | |||||||||||||
Odbiór mocy | Zacisk wyłącznika - EATON LZM | ||||||||||||
Przewód odbioru mocy do 30 m. | elastyczny 5 x 25 mm2 | ||||||||||||
Przewód potrzeb własnych do 30 m. | elastyczny 3 x 2,5 mm2 | ||||||||||||
* w przypadku instalacji z układem SZR FOGO, patrz instrukcję SZR w zakresie dodatkowego okablowania sterującego !! | |||||||||||||
Średnica rury wydechowej przy maksymalnej długości 7m i 4 kolanami | 60,3 mm | ||||||||||||
Średnica rury wydechowej przy maksymalnej długości 15m i 4 kolanami | 76,1 mm | ||||||||||||
Okres wymiany filtrów paliwa | 500 h/1rok | ||||||||||||
Okres wymiany oleju | Po pierwszych 100 h, następnie co 500 h / 1rok | ||||||||||||
Okres wymiany filtrów oleju | Po pierwszych 100 h, następnie co 500 h / 1rok | ||||||||||||
Okres wymiany płynu chłodzącego | 1000 h / 2 lata | ||||||||||||
Okres wymiany akumulatorów agregatu | 2 lata | ||||||||||||
Okres badań instalacji elektrycznej | Zgoddnie z wymogami prawa, norma PN-HD 60364-6:2008 | ||||||||||||
GWARANCJA | |||||||||||||
Agregaty pracujące jako zasilanie rezerwowe | 60 miesięcy z limitem 1000 motogodzin, pod warunkiem | ||||||||||||
wykonywania wymaganych przeglądów okresowych | |||||||||||||
Agregaty do pracy ciągłej | 12 miesięcy z limitem 1000 motogodzin | ||||||||||||
WYPOSAŻENIE STANDARDOWE I OPCJONALNE AGREGATU | |||||||||||||
Patrz karta katalogowa agregatu | |||||||||||||
GŁÓWNE CECHY AGREGATÓW FOGO | |||||||||||||
Obudowa wykonana z blachy stalowej, powlekanej warstwą antykorozyjną AL. Zn. | |||||||||||||
Możliwość wykonania obudowy i zbiornika z blachy aluminipowej | |||||||||||||
Rama spawana ze zintegrowanym zbiornikiem paliwa, wraz ze strefami retencyjnymi, | |||||||||||||
chroniącymi środowisko zewnętrzne przed wyciekiem płynów eksploatacyjnych | |||||||||||||
Ograniczona do minimum liczba śrub zewnętrznych Dostępne większe pojemności zbiorników paliwowych | |||||||||||||
Skrzynka elektryczna z okienkiem podglądu parametrów, wyświetlanych na sterowniku, chroniona obudową agregatu | |||||||||||||
Możliwość wykonania zbiornika niezintegrowanego z ramą – zwiększona ochrona przed wyciekiem paliwa | |||||||||||||
Podejście przyłącza kablowego zabezpieczone przepustem gumowym | |||||||||||||
Chroniony kluczem wlew paliwa umieszczony na zewnątrz obudowy | |||||||||||||
Możliwość wykonania wlewu wewnątrz obudowy | |||||||||||||
Możliwość umieszczenia gniazd na zewnątrz obudowy | |||||||||||||
Niewidoczne miejsca zakotwienia agregatu, chronione pokrywami zewnętrznymi | |||||||||||||
Łatwy dostęp serwisowy do głównych podzespołów | |||||||||||||
Możliwość załadunku agregatu prądotwóczego za pomocem dźwigu, lub wózka widłowego | |||||||||||||
Wysokiej sprawności maty wygłuszające, wykonane z materiałów atestowanych | |||||||||||||
Układy wydechowe wyposażone w wysokiej jakości tłumiki spalin | |||||||||||||
Agregaty Fogo są produkowane w Polsce, z Europejskich podzespołów wysokiej jakości | |||||||||||||
Proponujemy Państwu niezawodny agregat prądotwórczy FDG 60 PD. To wytrzymałe urządzenie chroni obudowa wykonana z blachy stalowej i pokryta specjalną warstwą antykorozyjną. Możliwość umieszczenia gniazd na zewnątrz obudowy i łatwy dostęp do głównych podzespołów czynią ją niebywale praktyczną. Silnik, który ochrania to wysokiej klasy jednostka marki Perkins. Pozwala ona na osiągnięcie mocy netto na poziomie 53,8 kW. Przy użyciu 75% mocy jej spalanie wynosi tylko 10,4 l/h. Jest to świetny wynik biorąc pod uwagę moc silnika. Prądnica to dzieło renomowanej firmy Stamford. Sterowanie odbywa się przy użyciu intuicyjnego sterownika AMF 25 wyposażonego w licznik czasu pracy, pomiar poziomu paliwa i wiele innych użytecznych funkcji. Dodatkowo na pokładzie agregatu znajdziemy wyłącznik sterownika, grzałkę silnika z termostatem, sygnalizator dźwiękowy awarii, a także np. filtr paliwa z separatorem wody. Producent przewidział również możliwość rozbudowy urządzenia o elementy takie jak elektroniczny regulator obrotów czy czujnik wycieku w przestrzeni retencyjnej.