Agregat Prądotwóczy FOGO FDF 60 PD silnik Perkins, prądnica Stamford
Kod agregatu ze sterowaniem automatycznym - FP 60 AG - oznaczenie Apex Agregaty Prądotwórcze, stare oznaczenie Fogo
Kod agregatu ze sterowaniem ręcznym - FP 60 RG - oznaczenie Apex Agregaty Prądotwórcze, stare oznaczenie Fogo
Oznaczenie producenta agregatu - FDF 60 PD - nowe oznaczenie Fogo
Moc znamionowa tego agregatu prądotwórczego to 60kVA - 48kW
Moc maksymalna tego agregatu prądotwóczego to 63kVA - 50kW
PODSTAWOWE DANE ZESPOŁU PRĄDOTWÓRCZEGO | |||||||||||||
Moc w trybie ciągłym [PRP] | 60 kVA / 48 kW | ||||||||||||
Moc w trybie rezerwowym [LTP] | 63kVA / 50 kW | ||||||||||||
Paliwo | Diesel | ||||||||||||
Napięcie znamionowe, częstotliwość | 3x400V + N, 50Hz | ||||||||||||
Prąd znamionowy | 86 A | ||||||||||||
Pojemność zbiornika paliwa | 110 l | ||||||||||||
Producent prądnicy | Stamford | ||||||||||||
Producent silnika | Perkins | ||||||||||||
Kraj produkcji agregatu prądotwóczego | Polska | ||||||||||||
Długość | 2025 mm | ||||||||||||
Szerokość | 790 mm | ||||||||||||
Wysokość | 1345 mm | ||||||||||||
Masa | 890 kg | ||||||||||||
Moc akustyczna Lwa [dBA] | 109,2 +/-1,8 | ||||||||||||
Ciśnienie akustyczne Lpa dla 7m. [dBA] | 80,7 +/-1,7 | ||||||||||||
SILNIK | PLIKI DO POBRANIA | ||||||||||||
Producent silnika | Perkins | ||||||||||||
Typ silnika | 1103A-33TG2 | ||||||||||||
Kraj produkcji silnika | Wileka Brytania | ||||||||||||
Moc silnika netto [kW] | 53,8 | ||||||||||||
Emisja spalin* | non-emission | ||||||||||||
Obroty [obr/min] | 1500 | ||||||||||||
Regulacja obrotów | mechaniczna | ||||||||||||
Klasa wykonania** | G2 | ||||||||||||
Pojemność silnika [l] | 3,3 | ||||||||||||
Liczba cylindrów | 3 | ||||||||||||
Układ paliwowy | wtrysk bezpośredni | ||||||||||||
Instalacja [V] | 12 | ||||||||||||
Płyn chłodzący | Shell Anti Freeze | ||||||||||||
Pojemność cieczy | 10,2 l | ||||||||||||
Olej silnikowy | Shell Riumula R4L | ||||||||||||
Pojemność miski olejowej [l] | 7,9 | ||||||||||||
Rodzaj paliwa | Diesel (EN 590) | ||||||||||||
Zużycie paliwa dla obciążenia 75% | 10,4 l/h | ||||||||||||
Zużycie paliwa dla obciążenia 100% | 13,9 l/h | ||||||||||||
STEROWNIK | |||||||||||||
* Zgodnie z Dyrektywą 97/68/WE dotyczącą ograniczenia emisji | |||||||||||||
zanieczyszczeń gazowych i pyłowych z silników spalinowych, | Typ sterownika: AMF25 | ||||||||||||
montowanych w maszynach samojezdnych, nieporuszających się po | Intuicyjny interfejs graficzny | ||||||||||||
drogach. | Zegar czasu rzeczywistego z akumulatorem | ||||||||||||
Kontrola zasilania sieciowego, automatyczny start generatora | |||||||||||||
** Zgodnie z normą PN-ISO 8528-5/1997 | Dziennik zdarzeń: do 119 pozycji | ||||||||||||
Pomiar wartości prądu w 3 fazach | |||||||||||||
PRĄDNICA | Pomiar wartości napięcia sieci i generatora | ||||||||||||
Pomiar mocy czynnej, biernej i pozornej | |||||||||||||
Producent prądnicy | Stamford | Licznik energii czynnej i biernej generatora | |||||||||||
Typ prądnicy | UCI224E | Licznik czasu pracy | |||||||||||
Kraj produkcji | Wielka Brytania | Pomiar napięcia akumulatora | |||||||||||
Moc prądnicy (40 ºC, 1000m n.p.m.) [kVA] | 60 | Pomiar poziomu paliwa | |||||||||||
Moc prądnicy (27 ºC, 1000m n.p.m.) [kVA] | xxx | Ochrona (częstotliwość, napięcie, asymetria, przeciążenie) | |||||||||||
Sprawność prądnicy [%] | 88,8 | Komunikacja RS 485 Modbus oraz RS232 | |||||||||||
Stabilizacja napięcia | AVR SX460 | ||||||||||||
Poziom stabilizacji napięcia [%] | + / - 1 | ||||||||||||
Ochrona | 23 IP | ||||||||||||
Klasa izolacji | H | ||||||||||||
Odkształcenia harmoniczne THD [%] | <1,5 | ||||||||||||
Reaktancja Xd’’ [%] | 12,0 | ||||||||||||
SPEŁNIONE DYREKTYWY I NORMY | DEDYKOWANE UKŁADY SZR | ||||||||||||
• Dyrektywa Maszynowa 2006/42/WE | |||||||||||||
• Dyrektywa Niskonapięciowa 2006/95/WE | Układ SZR na stycznikach | ATS SS 100 [A] | |||||||||||
• Kompatybilność Elektromagnetyczna 2004/108/WE | |||||||||||||
• Dyrektywa Hałasowa 2000/14/WE | Układ SZR na przełączniku | ATS SP 100 [A] | |||||||||||
• Dyrektywa Spalinowa 97/68/WE | |||||||||||||
• ISO 8528-1/2005, PN-ISO 8528-5/2005 | |||||||||||||
• PN-EN 12601 | |||||||||||||
• PN-EN 60204-1 | |||||||||||||
WYTYCZNE INSTALACYJNE I EKSPLATACYJNE | |||||||||||||
Odbiór mocy | Zacisk wyłącznika - EATON LZM | ||||||||||||
Przewód odbioru mocy do 30 m. | elastyczny 5 x 25 mm2 | ||||||||||||
Przewód potrzeb własnych do 30 m. | elastyczny 3 x 2,5 mm2 | ||||||||||||
* w przypadku instalacji z układem SZR FOGO, patrz instrukcję SZR w zakresie dodatkowego okablowania sterującego !! | |||||||||||||
Średnica rury wydechowej przy maksymalnej długości 7m i 4 kolanami | 60,3 mm | ||||||||||||
Średnica rury wydechowej przy maksymalnej długości 15m i 4 kolanami | 76,1 mm | ||||||||||||
Okres wymiany filtrów paliwa | 500 h/1rok | ||||||||||||
Okres wymiany oleju | Po pierwszych 100 h, następnie co 500 h / 1rok | ||||||||||||
Okres wymiany filtrów oleju | Po pierwszych 100 h, następnie co 500 h / 1rok | ||||||||||||
Okres wymiany płynu chłodzącego | 1000 h / 2 lata | ||||||||||||
Okres wymiany akumulatorów agregatu | 2 lata | ||||||||||||
Okres badań instalacji elektrycznej | Zgoddnie z wymogami prawa, norma PN-HD 60364-6:2008 | ||||||||||||
GWARANCJA | |||||||||||||
Agregaty pracujące jako zasilanie rezerwowe | 60 miesięcy z limitem 1000 motogodzin, pod warunkiem | ||||||||||||
wykonywania wymaganych przeglądów okresowych | |||||||||||||
Agregaty do pracy ciągłej | 12 miesięcy z limitem 1000 motogodzin | ||||||||||||
WYPOSAŻENIE STANDARDOWE I OPCJONALNE AGREGATU | |||||||||||||
Patrz karta katalogowa agregatu | |||||||||||||
GŁÓWNE CECHY AGREGATÓW FOGO | |||||||||||||
Obudowa wykonana z blachy stalowej, powlekanej warstwą antykorozyjną AL. Zn. | |||||||||||||
Możliwość wykonania obudowy i zbiornika z blachy aluminipowej | |||||||||||||
Rama spawana ze zintegrowanym zbiornikiem paliwa, wraz ze strefami retencyjnymi, | |||||||||||||
chroniącymi środowisko zewnętrzne przed wyciekiem płynów eksploatacyjnych | |||||||||||||
Ograniczona do minimum liczba śrub zewnętrznych Dostępne większe pojemności zbiorników paliwowych | |||||||||||||
Skrzynka elektryczna z okienkiem podglądu parametrów, wyświetlanych na sterowniku, chroniona obudową agregatu | |||||||||||||
Możliwość wykonania zbiornika niezintegrowanego z ramą – zwiększona ochrona przed wyciekiem paliwa | |||||||||||||
Podejście przyłącza kablowego zabezpieczone przepustem gumowym | |||||||||||||
Chroniony kluczem wlew paliwa umieszczony na zewnątrz obudowy | |||||||||||||
Możliwość wykonania wlewu wewnątrz obudowy | |||||||||||||
Możliwość umieszczenia gniazd na zewnątrz obudowy | |||||||||||||
Niewidoczne miejsca zakotwienia agregatu, chronione pokrywami zewnętrznymi | |||||||||||||
Łatwy dostęp serwisowy do głównych podzespołów | |||||||||||||
Możliwość załadunku agregatu prądotwóczego za pomocem dźwigu, lub wózka widłowego | |||||||||||||
Wysokiej sprawności maty wygłuszające, wykonane z materiałów atestowanych | |||||||||||||
Układy wydechowe wyposażone w wysokiej jakości tłumiki spalin | |||||||||||||
Agregaty Fogo są produkowane w Polsce, z Europejskich podzespołów wysokiej jakości | |||||||||||||
Agregat prądotwórczy FDF 60 PD to urządzenie, które oferuje stabilną pracę, wydajność i przede wszystkim bogate wyposażenie. Rama agregatu jest spawana razem ze zbiornikiem paliwa, co zapewnia trwałość. Załadunek urządzenia może odbyć się przy użyciu wózka widłowego lub dźwigu z zawiesiami. Ponadto przemyślana konstrukcja gwarantuje łatwy dostęp serwisowy do głównych podzespołów. Silnik, który znajdziemy w agregacie to jednostka brytyjskiej marki Perkins dysponująca mocą 53,8 kW przy jednoczesnym spalaniu 10,4 l/h (przy 75% mocy). W silniku znajdziemy również mechaniczną regulację obrotów oraz trzy cylindry. Jego pojemność wynosi 3,3 litra. Sterownik AMF 25, który został zainstalowany w urządzeniu pozwala na pełną kontrolę agregatu dzięki funkcją takim jak pomiar poziomu paliwa, pomiar wartości prądu w trzech fazach, dziennik zdarzeń czy pomiar mocy czynnej, biernej i pozornej. Poza tym sam agregat również posiada wiele funkcji, które czynią go niezwykle praktycznym. Są to między innymi grzałka silnika z termostatem, analogowy AVR czy ładowarka akumulatora. Jeśli zajdzie taka potrzeba urządzenie można rozbudować, zapewniając mu jeszcze większą funkcjonalność.